توصیف شناسنامه ای امام زمان و ایجاد جامعه منفعل
 

 توصیف شناسنامه ای امام زمان

  در بررسی تفکر اسلام آمریکایی، نسبت به شناخت امام (ع) در می یابیم که حرکت کردن و به حرکت کشاندن جامعه، زمینه سازی و تمهید برای ظهور معنایی ندارد. در این تفکر، امام (ع) در حد یک خاطره در ذهن مسلمین وجود دارد که گاهی مشکلات مالی و یا درمانی آن ها را حل می کند. در این فرهنگ، به علت عدم دسترسی به امام (ع) ، تبعیت از هدایت الهی معنایی ندارد، وظیفه مسلمین  تنها دعا کردن است و سکوت و رضایت در مقابل ظلم و جور، به امید مصلحی که خواهد آمد و البته زمان آن را نیز تنها خدا می داند و بس!

 

اسلام آمریکایی ، امام (ع) را مردود نمی شمارد، او را بزرگ و ارزشمند می داند. در این تفکر، او فرزند رسول خداست، صاحب مقام والاست، مدحش واجب است و اینک خداوند او را برای محفوظ ماندن از شر دشمنان از نظر غایب ساخته و لذا راه انتفاع از ایشان «مسدود» است. ظهورش به خواست الهی است و در «گروی رفتار ما نیست». شناخت او واجب است. مشخصات فردی، سال تولد، طول عمر، نسب فرزندان، مسکن، سیرت و صورت حضرت، مواریث ایشان، ویژگی های جسمی و مشخصات فردی و خانوادگی شان را می توان شناخت. در اوقاتی که مربوطه به آن حضرت است برای ظهورشان می توان دعا کرد و در غیبت ایشان تنها انتظار کشید و صرفاً با دعا و ندبه ظهورشان را درخواست نمود. وقایع مربوط به ایشان در دوران غیبت صغری و کبری را  می توان دانست، نواب ایشان را می توان شناخت و در هر سال نیمه شعبان با برگزاری جشن ها و مراسم ویژه از مقام ایشان تجلیل به عمل آورد، اما با چه کیفیتی، این موضوع مورد بحث ما است.


بر اساس این منظر ظهور هنگامی خواهد بود که ظلم و جور جهان را پر کند، لذا شوریدن علیه ظلم و جور جایگاهی ندارد و از آن جا که خداوند ، خود یک شبه امر ظهور را فراهم می آورد، زمینه سازی برای ظهور نیز معنایی ندارد، چرا که رفتار در چنین حدی برای مسلمان لازم نیست و تنها انتظار است که او را از زمره پیامبران و صدیقان و صالحان قرار خواهد داد! گویی که پیامبران و خوبان گذشته نیز همچون انسان های منفعل، در امور جامعه ناتوان و ناکارآمد بوده و به انتظار ساکن بسنده کرده اند.


در بررسی تفکر اسلام آمریکایی، نسبت به شناخت امام (ع) در می یابیم که حرکت کردن و به حرکت کشاندن جامعه، زمینه سازی و تمهید برای ظهور معنایی ندارد. در این تفکر، امام (ع) در حد یک خاطره در ذهن مسلمین وجود دارد که گاهی مشکلات مالی و یا درمانی آن ها را حل می کند. در این فرهنگ، به علت عدم دسترسی به امام (ع) ، تبعیت از هدایت الهی معنایی ندارد، وظیفه مسلمین  تنها دعا کردن است و سکوت و رضایت در مقابل ظلم و جور، به امید مصلحی که خواهد آمد و البته زمان آن را نیز تنها خدا می داند و بس! چنین تفکری در اعلی ترین حد خویش، امام را تنها، شخصیتی برا تقدیس و احترام و تحسین می داند. در چنین فرهنگی ، به لحاظ درد و رنجی که به دلیل نبودن امام (ع) بر مسلمین رسیده است، شعر های احساسی – و نه سخنان تبیینی و تحلیلی در موضوع چگونگی پایان دوره غیبت- همراه با آه و ناله فراوان از دوری حضرت، فراوان دیده می شود.


با تأمّل در آن چه گذشت در می یابیم که برداشت های این چنینی از اسلام، اصولاً به حرکت منجر نمی شود. این گونه تفکرات نسبت به مهدویت ، هیچ گاه برای منافع افراد جبهه باطل یعنی آمریکا و دیگر قدرتمندان جهانی ضرری ندارد و بلکه در برخی موارد، توجیه کننده فعل آنها نیز می باشد، لذا صرف «توصیف کردنِ شناسنامه ای امام زمان عج» ، رفتاری است که رد زمره رفتارهای اسلام آمریکایی محسوب می گردد و نه اسلام ناب محمدی (ص) .


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


*  مرجع:  کتاب " راه فردا در مقایسه اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی "  تألیف سعید اصفهانیان

برای ورود کلیک کنید
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mahdi
تاریخ : 15 دی 1394
12 تیرماه؛ آخرین مهلت شرکت در جشنواره پیام کوتاه «طلوع انتظار»

 حوزه هنری استان لرستان با هدف ترویج فرهنگ انتظار و گسترش فرهنگ دینی و اعتقادی به برگزاری مسابقه پیام کوتاه با عنوان «طلوع انتظار» اقدام کرده که آخرین مهلت شرکت در این مسابقه 12 تیرماه اعلام شده است.

 

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، حوزه هنری استان لرستان با هدف ترویج فرهنگ انتظار و گسترش فرهنگ دینی و اعتقادی و همچنین اشاعه استفاده صحیح از وسایل ارتباطی نوین همچون تلفن همراه، اقدام به برگزاری مسابقه پیام کوتاه با عنوان «طلوع انتظار» کرده و آخرین مهلت شرکت در این مسابقه 12 تیرماه اعلام شده است.

هر شرکت کننده می‌تواند آثار خود را در دو بخش رباعی، دوبیتی و شعر سپید کوتاه ارسال کند. هر اثر باید به صورت یک پیامک مستقل به سامانه پیام کوتاه 3000253800 ارسال شود.

نام و نام‌خانوادگی و شهر مربوطه اثر به صورت یک پیام کوتاه مستقل دیگر لازم است ارسال شود. شرکت‌کنندگان همچنین می‌توانند آثار خود را به صورت کتبی و تایپ شده با ذکر مشخصات فردی از جمله نام و نام خانوادگی و همچنین شماره تلفن و نشانی محل سکونت به همراه کد پستی به نشانی این دبیرخانه ارسال کنند.

علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند برای هر بخش شعر حداکثر 15 اثر را ارائه دهند. هر فرد می‌تواند همزمان در هر دو بخش مسابقه شرکت کند، اما در صورت برگزیده شدن در دو بخش تنها به یک بخش جایزه تعلق خواهد گرفت.

آخرین مهلت شرکت در این مسابقه 12 تیرماه سال جاری اعلام شده است. در این مسابقه به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای ارسال حضوری می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی استان لرستان، خرم آباد، خیابان علوی، ساحلی دکتر حسابی، نبش آرش 6، روبه روی اداره آموزش پرورش لرستان ارسال کنند.

برای ورود کلیک کنید
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mahdi
تاریخ : 15 دی 1394
حرص به دنیا و کسب و کار در زنان آخرالزّمان

ا حرص به دنیا و کسب و کار در زنان آخرالزّمان ا

زنان در آخرالزّمان به خاطر حرص به دنیا در کسب و کار همسران خود شرکت می‌کنند. نابسامانی اقتصادی در جهان به وقوع می‌پیوندد و زنان از این واقعه شوم در امان نخواهند بود؛ بلکه بیشترین ضربه را آن‌ها خواهند خورد . . .

 

خبرگزاری شبستان: یکی از مسائلی که در حکومت‌های آخرالزّمان مطرح است، بنا بر اخباری که از معصومان(ع) وارد شده است، سلطه و نفوذ زنان در امور سیاسی است. امیرمؤمنان(ع) می‌فرماید: ". . . و آن هنگامی است که زن‌ها مسلّط شوند، کنیزان تسلّط پیدا کنند و کودکان حکومت کنند."1
"هنگامی که زن‌ها بر تخت سلطنت چیره شوند و بر هر مردی چیره باشند و جز خواسته آن‌ها عملی نگردد."2
امام صادق(ع) می‌فرمایند: "و زنان را می‌بینی که به‌سان مردان، مجالس (کنفرانس) راه می‌اندازند."3

 

وضعیّت اقتصادی زنان در آخرالزمان
یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که بشر در آخرالزّمان با آن سخت دست به گریبان است، مسائل و مشکلات اقتصادی است. نابسامانی عظیم اقتصادی در سراسر جهان به وقوع می‌پیوندد و زنان از این واقعه شوم، در امان نخواهند بود؛ بلکه بیشترین ضربه را آن‌ها خواهند خورد.
امام صادق(ع) در بیان نشانه‌های ظهور می‌فرمایند: "بعضی از مردان را می‌بینی که از راه فساد زنان خود ارتزاق می‌کنند."4
حضرت علی(ع) در بیان نشانه‌های ظهور می‌فرمایند: "زنان در آخرالزّمان به خاطر حرص به دنیا در کسب و کار همسران خود شرکت می‌نمایند."5
امام علی(ع) می‌فرمایند: "ظاهر می‌شود در آخرالزّمان که بدترین زمان‌هاست، زنانی که در عین لباس پوشیدن لخت و عور هستند."

 

وضعیّت اجتماعی زنان در آخرالزّمان
1. عدم امنیّت برای زنان: از انحرافات خطرناک که جامعه پیش از ظهور به آن گرفتار می‌شود، بی‌امنیّتی خانوادگی و ناموسی است، این مسئله آنچنان فراگیر می‌شود که کمتر کسی می‌تواند یا می‌خواهد از آن جلوگیری نماید."6
حضرت علی(ع) در این خصوص می‌فرمایند: "سفیانی درحالی که نیزه‌ای در دست دارد، زنی باردار دستگیر می‌نماید و به یکی از یارانش می‌گوید: به او تعدّی نما و او سپس شکم زن را می‌درد و جنینش را بیرون می‌آورد و هیچ کس نمی‌تواند چنین وضعیّت هولناکی را تغییر دهد."7
2. هبوط مسائل اخلاقی و انسانی در زنان: جامعه پیش از ظهور، جامعه‌ای مملوّ از فساد و بی‌بند و باری‌های اخلاقی است، کردارهای حیوانی گروهی انسان‌نما، آنچنان فراگیر می‌شود که حالت عادّی به خود می‌گیرد. روایاتی که این وضع اخلاقی پیش از ظهور را بیان نموده‌اند، بسیار زیاد است.
محمّد بن مسلم می‌گوید: به امام باقر(ع) عرض کردم: قائم شما چه وقت ظهور خواهد کرد؟ امام(ع) فرمودند: "آنگاه که مردها خود را شبیه زنان نمایند و زن‌ها شبیه مردان شوند، آنگاه که مردان به مردان اکتفا کنند و زنان به زنان."8
امام صادق(ع) می‌فرمایند: "و زنان را می‌بینی که به‌سان مردان، مجالس (کنفرانس) راه می‌اندازند."
و در حدیثی از امام صادق(ع) است که فرمودند: "... در آن زمان زنان را می‌بینی که از بذل خود به کفّار هیچ واهمه‌ای ندارند."9
امام علی(ع) می‌فرمایند: "ظاهر می‌شود در آخرالزّمان که بدترین زمان‌هاست، زنانی که در عین لباس پوشیدن لخت و عور هستند."10
3. افزایش زنان بی‌سرپرست: در آخرالزّمان وضعیّت به گونه‌ای است که بر اثر جنگ‌های پی در پی، تعداد مردان کاهش چشمگیری می‌یابد و به همین دلیل، زنان زیادی بی‌سرپرست می‌گردند و به دنبال کسی هستند تا سرپرستی ایشان را به عهده گیرد.
رسول خدا(ص) می‌فرمایند: "قیامت برپا نمی‌شود، مگر اینکه برای پنجاه زن یک سرپرست باشد."11
و در حدیث دیگری می‌فرمایند: "زمانی فرارسد که پنجاه زن با یک مرد رو به رو شده، یکی می‌گوید: ای بنده خدا مرا بخر و دیگری می‌گوید به من پناه ده."12
امام صادق(ع) در بیان نشانه‌های ظهور می‌فرمایند: "بعضی از مردان را می‌بینی که از راه فساد زنان خود ارتزاق می‌کنند."
با مقایسه اخباری که در مورد زن آخرالزّمان به ما رسیده و وضعیّت کنونی زن از حیث اجتماعی و اخلاقی، بین زن امروز و زن آخرالزّمان شباهت بسیاری دیده می‌شود. امّا این نکته را هم نباید از نظر دور داشت که نمی‌توان فساد اخلاقی را برای تمام زنان تعمیم داد، زیرا در آن زمان، زنان آگاه، عفیف و با ایمانی نیز وجود دارند که از اوضاع بد آن زمان متأثّرند. امّا وضع عمومی به شکل دیگری است.13

 

پی‌نوشت‌ها:
1. کامل سلیمان، روزگار رهایی، ترجمه علی اکبر مهدی پور، ج2، ص 761 به نقل از بشاره الاسلام، صص 41 و 44.
2. محمد باقر مجلسی، بحارالانوار، ج52، ص 259.
3. همان، ص 257.
4. همان.
5. لطف الله صافی گلپایگانی، منتخب الاثر، ص 428.
6. سیّده ارغوان حیدری، «زن، انتظار، ظهور»، ماهنامه شمیم یاس، سال سوم، ش 8، آبان 1382، ص 8.
7. همان، ص 9. به نقل از مقدّسی شافعی سلمی، عقدالدرر، ص 409.
8. منتخب الاثر، ص 292.
9. بحارالانوار، ج52، صص 257 و 258.
10. منتخب الاثر، ص 426.
11. «زن، انتظار، ظهور»، همان، ص 9، به نقل از احمد بن حنبل، مسند، ج3، ص 120.
12. همان، به نقل از بحارالانوار، ج52، ص 250.
13. همان. 
منبع: عصر شیعه

برای ورود کلیک کنید
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mahdi
تاریخ : 15 دی 1394
چرا امام زمان تاکنون ظهور نکرده است؟
رسالتى که ازسوى خداوند براى مهدی(ع) تعیین شده، دگرگون ساختن همه جانبه گیتى است، به صورتى که همه افراد بشر از تاریکی هاى ستم وبیداد، به فروغ دادگرى راه یابند و . . .

 

خبرگزاری شبستان: پیروزى هر انقلات وهر فعالیت اجتماعى به یک سلسله شرایط و موقعیت هاى عینى وخارجى بستگى دارد که بدون فراهم شدن آن شرایط نمى تواند به هدفش برسد. اگر چه قسمتى از شرایط وموقعیت هاى انقلاب مهدى(عج) آسمانى وخدایى است وجنبه آسمانى دارد، اما اجراى کلى ماموریت وى، به گرد آمدن شرایط عینى وخارجى وابسته است.

همان گونه که آسمان چشم به راه ماند تا پنج قرن از جاهلیت بگذرد، وآنگاه نداى آخرین رسالت آسمانى را از سوى پیامبر اکرم(ص)  بشنود؛ این انتظار، یعنى اجراى برنامه الهى هم مستلزم تحقق موقعیت هاى عینى وخارجى است، یا عواملى است مانند محیط مساعد وفضاى عمومى مناسب ویا بعضى ویژگیهاى جزیى که جنبش دگرگونى بخش از لا به لاى پیچ وخم هاى جزیى، در جستجوى آن است.

سنت تغییر ناپذیر خداوند سبحان، بر این است که اجراى انقلاب اسلامى حضرت مهدى (عج) نیز به موقعیت هاى خارجى وپذیرنده اى که محیط مساعد وفضاى عمومى را براى درک وپذیرش انقلاب آماده مى سازد، وابسته باشد، وبه همین دلیل هم بود که اسلام پس از گذشت چندین سده از پایان یافتن کار انبیاى پیشین وایجاد خلأ تلخ چند صد ساله، ظاهر شد. خداوند با همه توانایى اش، در هموار ساختن تمامى مشکلات راه رسالت پیامبر، وایجاد محیط مساعد براى ابلاغ این رسالت، نخواست چنین شیوه اى را به کار گیرد، بلکه با ابتلا وآزمایش، که تکامل بخش انسانند کار کلى انقلاب الهى را به گونه اى طبیعى وبر بنیادها وعوامل اجتماعى صورت داد.

البته این ویژگى، مانع نیست که گه گاه، در پاره اى از جزئیات دخالت خداوندى، از راههاى غیر عادى انجام پذیرد، زیرا جزئیات در ساختن محیط مساعد نقش اساسى ندارد وفقط گاهى براى حرکت در محیط مناسب، لازمند، یارى هاى وتوجهات عینى اى که خداوند متعال در لحظات دشوار به رهبران الهى مى فرماید، از این گونه است، براى پاسدارى رسالت ابراهیم آتش نمرود را بر او سرد وسلامت مى کند، ودست آن مرد یهودى که با شمشیر بر بالاى سر پیامبر ایستاده، از حس مى افتد وتوانایى حرکت وتکان را گم مى کند، یا باد شدیدى مى وزد وپرده هاى دشمنان حق را که در روز خندق، مدینه را محاصره کرده اند، از بیخ وبن بر مى اندازد؛ وهراس در دل آنها مى افکند. اما همه ى اینها از یک سلسله امور جزئى وکم در لحظاتى قاطع، فراتر نمى رود، وباید پیش از این کمکها، زمینه وفضایى مساعد براى دگرگونى عمومى موجود باشد.

اکنون در پرتو همین مبانى، وهمساز با موقعیت هاى عینى وخارجى، موضع گیرى امام مهدى (ع) را، بررسى مى کنیم. مسلما انقلاب امام(ع) نیز، مانند هر دگرگونى اجتماعى دیگر، از جهت اجرا به موقعیت هاى اجتماعى بستگى دارد؛ که باید همساز با آن موقعیت هاى معین، پیش آید. زیرا حضرت مهدى (عج) خود را براى اقدامى اجتماعى ودر سطحى محدود، آماده نکرده، بلکه رسالتى که از سوى خداوند براى او تعیین شده، دگرگون ساختن همه جانبه گیتى مى باشد، به صورتى که همه افراد بشر از تاریکی هاى ستم وبیداد، به فروغ دادگرى راه یابند.

براى چنین دگرگونى بزرگى، تنها یک رهبر شایسته، کافى نیست، زیرا ویژگی هاى یک رهبر شایسته را پیامبر (ص) در همان روزگار سیاه در خویش داشت، بلکه علاوه بر رهبر شایسته، نیازمند یک محیط جهانى مساعد ویک فضاى عمومى مناسب نیز هست تا موقعیت هاى خارجى مطلوب را براى انجام انقلاب جهانى آماده سازد.

از دیدگاه انسانى که بنگریم، باید (احساس نابودى مداوم) در انسان متمدن ایجاد شود ویک انگیزه اساسى در درونش پدیدار گردد ورسالت دادگرانه مهدى (عج) را بپذیرد وتنها با تجربه هاى اجتماعى، مدنى وسیاسى گوناگون امکان دارد چنین احساسى در درون انسانها جاى گیرد، زیرا با تجربه مکتبها و... مى تواند بار گرانى از نقاط منفى به دوش خود بیابد ونیازمندی هاى او را به یارى جویى از سرشت پاک وجهان نهان آشکار سازد.

از دیدگاه مادى نیز، شرایط موجود، در زمان ظهور، براى انجام رسالت مهدى (عج)، بر تمامى جهان، باید آمادگى وتوانایى بیشترى داشته باشند، تا در روزگارى همچون زمان غیبت صغرى؛ زیرا که بخش هاى جهان به یکدیگر نزدیک شده، ارتباط وپیوند میان انسانها بهتر انجام مى گیرد. ارتباط وپیوندى که دستگاه رهبرى مرکزى، براى پرورش مردم، بر بنیاد رسالت؛ به آن نیاز دارد). (1)

پی نوشت ها:

(1) بحث حول المهدى، شهید آیه الله صدر، ص 75.

برای ورود کلیک کنید
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mahdi
تاریخ : 15 دی 1394
رونمایی از چهار کتاب با موضوع مهدویت در شب میلاد امام دهم
در شب میلاد امام علی النقی(ع)، موسسه امام هادی(ع) قم از ۴ کتاب جدید خود با حضور استادان حوزه، رونمایی کرد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، در این مراسم که شب گذشته با حضور آیت الله حایری شیرازی، آیت الله صلواتی و جمعی از استادان و محققان حوزوی برگزار شد، حجت الاسلام رفیعی پور، مدیر این موسسه به ارائه گزارش اجمالی از فعالیت های موسسه امام هادی(ع) پرداخت.

بنابراین گزارش در ادامه، آیت الله حایری شیرازی، استاد اخلاق حوزه و عضو مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی با تقدیر از اقدامات این موسسه بر لزوم تداوم چنین فعالیت هایی در راستای نشر فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) تاکید کرد.

شایان ذکر است که در خاتمه این مراسم، کتاب های "الدعا للمنتظر المهدی و الفرج علی یدیه"، "موسوعه کلمات الامام المهدی(عج)"، "البشری فی ذکر من حظی برویه الحجة الکبری" و نیز کتاب "لحظه های عروج" شامل گفتارهای سه دقیقه ای پیرامون نماز باحضور استادان حاضر رونمایی شد.

برای ورود کلیک کنید
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mahdi
تاریخ : 15 دی 1394
ماجرای تشرف آیت الله مرعشی نجفی؛ ا

ا تاکید امام زمان(عج) بر زیارت بقاع مشرفه ائمه اطهار(ع) ا

تاکید بر زیارت بقاع مشرفه ائمه اطهار(ع) و اولاد آنها و تعظیم و تکریمشان و زیارت صالحان و علما و تاکید بر احترام ذریه سادات ازجمله سفارش های امام زمان(عج) در ماجرای تشرف آیت الله مرعشی نجفی . . .

 

خبرگزاری شبستان: هفتم شهریور سالروز رحلت آیت الله مرعشی نجفی (قدس سرّه) است. به این بهانه مروری داریو به تشرف ایشان خدمت امام زمان(عج) که زبان ایشان نقل شده است. آیت الله مرعشی نجفی نقل کرده اند:
در زیارت عسکریین و در جاده منتهی به حرم سیّدمحمّد، راه را گم کردم و در اثر تشنگی و گرسنگی زیاد و وزش باد، در نیمه تابستان، از زندگی مایوس شده و غش کرده و بیهوش شده و روی زمین افتادم. پس از مدتی ناگهان چشم باز کرده و دیدم، سرم در دامن شخصی بزرگواری است. ایشان به من آب خوش گوارایی داد که مانندش را در شیرینی و گوارائی در مدت عمر نچشیده بودم. و بعد از سیراب کردنم، سفره اش را باز کرد (در میان سفره دو یا سه عدد نان بود) که از آن خوردم.
سپس این شخص که به لباس اعراب بود، فرمود(سیّد! در این نهر برو و بدن را شستشو نما)
گفتم: (برادر اینجا نهری نیست! نزدیک بود از تشنگی بمیرم، شما مرا نجات دادید). آن مرد عرب فرمود: (این آب گواراست.)، با گفته او نگاه کرده، دیدم نهر آب باصفایی است. تعجب کرده با خود گفتم: (این نهر نزدیک من بود، درحالی که می خواستم از تشنگی بمیرم؟!)
در ادامه فرمودند: (ای سیّد! قصد کجا داری؟)
گفتم (حرم مطهر سیّدمحمّد(ع))
فرمود: (این حرم سیّدمحمّد است). نگاه کرده دیدم، در زیر بقعه سیّدمحمّد(ع) قرار داریم و درحال آنکه من در قادسیه گم شده بودم و مسافت زیادی بین آنجا و بقعه سیّدمحمّد (ع) است.
از فوائدی که از مذاکره با آن عرب در این فرصت نصیبم شد، اینهاست:
1- تاکید بر تلاوت قرآن، و انکار شدید بر کسی که قائل به تحریف قرآن است.
2- تاکید بر نهادن عقیقی که نام های مقدسه چهارده معصوم (ع) بر آن نقش بسته شده، در زیر زبان میّت.
3- ناکید بر احترام بر پدر و مادر (زنده باشند یا مرده)
4- تاکید بر زیارت بقاع مشرفه ائمه(ع) و اولاد آنها و تعظیم و تکریمشان و زیارت صالحان و علما.
5- تاکید بر احترام ذریه سادات.
و به من فرمودند: (قدر خود را به خاطر انتساب به اهل بیت(ع) بدان و شکر این نعمت را که موجب سعادت و افتخار زیاد است، به جای آور).
6- تاکید بر خواندن قرآن و نمازشب. و فرمودند (ای سیّد! تاسف بر اهل علمی که عقیده شان انتساب به ماست، ولکن این اعمال را ادامه نمی دهند).
7- تاکید بر تسبیح فاطمه زهرا(س).
8- تاکید بر زیارت سیّدالشهداء(ع) (از دور و نزدیک)
9- تاکید بر حفظ خطبه شقشقیه امیرالمومنین(ع) و خطبه علیا مخدره زینب کبری(س) در مجلس یزید.
به هرحال به ذهنم خطور نکرد که این آقا کیست؟! مگر آنگاه که از نظرم غایب شد.
وصیت نامه الهی اخلاقی مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی(قدس سره)

برای ورود کلیک کنید
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mahdi
تاریخ : 15 دی 1394
شبهای قدر

شب قدر

برای ورود کلیک کنید
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mahdi
تاریخ : 15 دی 1394
یامهدی

سعد

برای ورود کلیک کنید
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mahdi
تاریخ : 15 دی 1394
دعای دسته جمعی برای امام زمان

برای ورود کلیک کنید
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mahdi
تاریخ : 15 دی 1394
دعا برای امام زمان

حضرت امام حسن مجتبی (ع) در عالم خواب یا مکاشفه به مرحوم آیت الله میرزا محمد باقر فقیه ایمانی فرمودند :
«در منبرها به مردم بگویید و به آنان دستور دهید .توبه کنند و درباره ی تعجیل ظهور حضرت دعا کنید .
دعا برای آمدن آن حضرت مانند نماز میت نیست که واجب کفایی باشد و با انجام دادن عده ای از دیگران ساقط شود ؛بلکه مانند نمازهای پنج گانه است برهر مرد و زن بالغ واجب است برای ظهور امام زمان غایب دعا کنند.»

آشتی با امام عصر ص91

امام زمان عجل الله تعالی فرجه به یکی از دوستان خود که از آن حضرت پرسیده بود:
آقاجان! قربانتان بشوم, چرا
با اینکه ما این همه دعای فرج را می خوانیم شما نمی آیید؟
فرمودند: شما که دعای فرج را نمی خوانید! شما
دعای سلامتی من را می خوانید (یعنی اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن ....
شما باید دعای(الهی عظم البلا) را زیاد بخوانید

لطفا با هر توانی که دارید این مطلب رو منتشر کنید

امام زمان و سید بن طاووس صفحه238.نجم الثاقب صفحه 480

برای ورود کلیک کنید
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mahdi
تاریخ : 15 دی 1394

تعداد صفحات : 39